W wieku zaledwie 17 lat Sukone Hong może o sobie już mówić jako o przedsiębiorcy z sukcesem. Jego marka modowa Olaga Studios (po koreańsku nazwa znaczy, w wolnym tłumaczeniu, „idę w górę”) osiąga już przychody ze sprzedaży ponad miliona dolarów rocznie, a młody biznesmen rozkręca właśnie kolejną firmę, która wyrosła z projektu szkolnego.
Historia Olaga Studios zaczęła się, gdy Hong był w ósmej klasie i zmagał się z dręczeniem w szkole i niedopasowaniem do rówieśników. By jakoś odwrócić swoją uwagę od problemów, zaczął od odsprzedaży markowych ubrań za pośrednictwem południowokoreańskiej wyszukiwarki Naver. Szybko sobie jednak uświadomił, że nie tędy droga i korzystając z pożyczki od dziadków (wartej 5 tysięcy dolarów) zorganizował sprzedaż własnych projektów koszulek o prostym designie. Po kilku tygodniach sprzedawał już 300 koszulek tygodniowo.
Po trzech latach obecności na rynku marka nastolatka ma przychody roczne w wysokości 1,2 mln dolarów z sześciu azjatyckich rynków. Hong zatrudnia 12 osób i był w stanie zwrócić rodzicom czesne za szkołę, do której się przeniósł. W nowej szkole nauczył się też, że biznes nie musi oznaczać tylko robienia pieniędzy, ale także pomaganie innym. Ze szkolnego projektu na temat niepełnosprawności wyrosła jego druga firma, która właśnie zaczyna się rozkręcać.
– Mój nauczyciel powiedział mi, że moje doświadczenie można wykorzystać do pomagania innym – powiedział Hong CNBC.
Wykorzystując kontakty nawiązane dzięki swojej działalności nastoletni przedsiębiorca nawiązał współpracę z Paradox Computers i rozpoczął projektowanie i produkcję smartwachy przeznaczonych dla osób niewidomych i niedowidzących. Takie urządzenia, pozwalające osobom korzystającym w komunikacji z języka Braille’a, są niezwykle p … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS