A A+ A++

Mamy poniedziałek! Zaczynamy! Więc „Porusz ciało” – zabawy z piosenkami rozwijające sprawność motoryczną. Codzienna porcja ruchu na wesoło i przy muzyce! 

Z okazji zbliżającego się lata w tym tygodniu będziemy realizować temat kompleksowy „Lato”.

 

Powoli przygotowujemy się do wakacji!

 

Temat: „Co wy na to, że już lato?” –  zestaw zabaw ruchowych z elementami metody R. Labana.

 

Metoda Labana jest metodą gimnastyki twórczej, metodą improwizacji ruchowej, u której podstaw leży naturalna ruchliwość. Pozwala ona na posługiwanie się różnymi formami ruchu i ekspresji, ćwiczeniami muzyczno-ruchowymi, zabawą, tańcem, opowieścią ruchową.

 

Cele:  rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu, dostarczenie dzieciom okazji do spontanicznych działań i wyrażania radości.

 

 

1.   Zachęcamy do  wspólnego  śpiewania i wyginana się przy piosence „Tańce Połamańce”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=sYvaSnRUmpc

 


2. Wyczucie własnego ciała
. 


Dotykanie jedną częścią ciała drugiej:
– ręce witają się ze mną
– ręce witają kolana
– ręce witają nos, uszy, szyję, pięty
– kolana witają się z łokciami.

 

3.   Wyczucie ciężaru i czasu. 

 

Rodzic  wyznacza miejsce, które dzieci mają zająć oraz to, do którego mają dojść. Dzieci przenoszą „duży kamień”, który przeszkadza im na podwórku. Odpoczywają od czasu do czasu – rozluźniając całe ciało.

4. „Nagle nie wiadomo skąd przyleciały dokuczliwe muchy” – dzieci opędzają się od nich (mogą również wykonywać przysiady).


5. Wyczucie przestrzeni – zabawy z piłką.
Toczenie „piłki” w dowolnie wybranych kierunkach.


6. Dzieci rysują patyczkiem literę „O”, po której biegają.


7. Wyczucie przestrzeni i ciężaru/siły ciała.

 

§  „Loty  ptaków” – Dzieci swobodnie tańczą z chustą w rytm muzyki, naśladują lot wybranego przez siebie ptaka. Gdy usłyszą dźwięki wysokie – „ptaki” wysoko przelatują ponad chmurami, aż do wyskoku; na dźwięki niskie – „ptaki” nisko lądują do gniazd lub na ziemię w poszukiwaniu pożywienia – aż do czołgania.

§  „Gniazdo os” – Podczas wolnego tempa w muzyce dzieci powoli, ostrożnie na palcach podkradają się do gniazda. Na szybkie tempo w muzyce, osy wyleciały z gniazda, dzieci uciekają, opędzając się rękami. Kładą się na ziemię, tarzają się, wymachują rękami i nogami.

§  „Kwitnąca stokrotka” – Dzieci z całych sił zgniatają chustkę w dłoniach, próbując schować ją w garści. Następnie powoli otwierają ściśnięte dłonie i obserwują, jak chustka (stokrotka) się rozwija.

 

 

8. Rozwijanie wyczucia płynności ruchów.

§  „Tęcza” – Dzieci w czasie muzyki chustką, jak pędzlem, malują tęczę na niebie.

§  „Kolorowe motyle” – Dzieci swobodnie poruszają się w takt muzyki, płynnie falując chustkami, naśladując fruwające motyle. Na przerwę w muzyce, rozkładają chustki na podłodze i siadają na nich delikatnie, jak motyl na kwiatku.

 

 Ćwiczenie przeciw płaskiej stopie „Wiej wietrzyku.

§  Dzieci w siadzie podpartym próbują chwycić palcami stopy chustkę i machać nią w prawą i lewą stronę oraz w górę i w dół, następnie zmieniają stopę.

 

 Ćwiczenia oddechowe „Falująca chustka”.

§  Dzieci trzymają rozłożoną chustkę w rękach, dmuchają na nią delikatnie lub mocno, obserwując w jaki sposób się porusza. Nauczyciel zwraca uwagę na nabieranie powietrza nosem, a wydychanie ustami.

 

Zabawa uspokajająca „Posłuszne chustki”.

§  Dzieci maszerują po obwodzie koła z delikatnymi wymachami chustki nad głową.

 

 

9. Na zakończenie śpiewamy i wyginamy się przy piosence „Tańce Połamańce”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=sYvaSnRUmpc

 

  

Zachęcamy do codziennych ćwiczeń !!!!!!!

 

 

Pozdrawiamy. Życzymy udanej zabawy!

 

p. Marylka i p. Asia

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMuzeum Tatrzańskie zostanie podniesione do rangi Muzeum Narodowego. Zmieni się nazwa
Następny artykułKs. Jakub Bartczak nagra pełny numer na bazie Hot16Challenge2?