2. Kaizen
Nieustannie się doskonal. Małe zmiany kumulują się i robią różnicę. W 1986 roku Masaaki Imai, japoński guru zarządzania, opublikował książkę „Kaizen, klucz do japońskiego sukcesu”. Ta szkoła zarządzania opiera się na nieustannym poszukiwaniu i stosowaniu najmniejszych nawet usprawnień we wszystkich dziedzinach. Cel: osiągnięcie znacznych sukcesów za pomocą drobnych kroków. Trzy podstawowe zasady kaizen brzmią: ludzie są najważniejszym zasobem firmy; procesy muszą ewoluować poprzez stopniowe doskonalenie, a nie radykalne zmiany; doskonalenie musi opierać się na ilościowej ocenie wydajności procesów. Koncepcję kaizen przyjęło wiele firm, w tym Toyota.
3. Wabi-sabi
Przyjmij niedoskonałość. Zaakceptuj wady swoje i innych. Odnajdź piękno w niedoskonałości.
Leonard Koren, autor książki „Wabi-Sabi: for Artists, Designers, Poets & Philosophers”, podczas pracy nad publikacją bezskutecznie próbował znaleźć precyzyjną definicję tej japońskiej filozofii. W końcu stworzył własną: „Wabi-sabi to piękno rzeczy niedoskonałych, nietrwałych … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS