A A+ A++

Tramwaje typu Swing bydgoskiej Pesy są eksploatowane w Gdańsku od 2010 roku. Spółka GAiT dysponuje 35 takimi pojazdami i są to drugie, po Jazzach Duo, najnowocześniejsze tramwaje w gdańskiej flocie.

Tzw. naprawa główna, która jest przedmiotem rozpisanego właśnie przetargu, dotyczyć będzie elementów i urządzeń dachu, podwozia, wózków, wnętrza przedziału pasażerskiego, kabiny motorniczego i nadwozia w części zewnętrznej 10 Swingów.

Naprawa główna

– Zgodnie z rekomendacjami producentów każdy pojazd po przejechaniu określonej liczby kilometrów przechodzi tzw. naprawę główną. W związku z tym w zeszłym roku pięć Pes Swing przeszło taką naprawę. W tym roku planujemy prace przy kolejnych tramwajach tego typu – mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy spółki GAiT.

Oprócz przeglądu i naprawy podzespołów przewidziano też m.in. montaż nowych pantografów, wymianę wykładziny podłogowej, tapicerki siedzisk i oparć, platformy dla osób niepełnosprawnych. W kabinie wymienione zostaną fotel motorniczego, zadajnik jazdy i hamowania, rolety przeciwsłoneczne, a także drzwi kabiny na nowy model (częściowo przeszklony). Założono wymianę blach poszycia zewnętrznego, lusterek na nowe, elektrycznie regulowane, oświetlenia zewnętrznego na LED-owe, a także przegląd, naprawę lub wymianę okien, laminatów, osłon wózków, osłon sprzęgów.

Remont 10 gdańskich tramwajów Swing

Termin składania ofert w przetargu wyznaczono na 11 maja. O wyborze wykonawcy prac zdecyduje w 60 proc. cena, w 30 proc. liczba dni wyłączenia tramwaju z ruchu oraz gwarancje na tramwaj w zakresie naprawy głównej i na blachy poszycia zewnętrznego oraz na perforację korozyjną i powłok lakierniczych (po 5 proc.).

Pierwszy ze Swingów na lifting trafi w ciągu 14 dni od zawarcia umowy, czyli najprawdopodobniej w połowie roku. Liczba dni wyłączenia tramwaju z ruchu na potrzeby realizacji naprawy głównej nie może przekroczyć 90. Na realizację całego zamówienia przeznaczono 12 miesięcy.

– Naprawy główne tramwajów typu 120NaG odbywać się będą sukcesywnie. Wykonawca będzie jednocześnie wykonywał naprawę główną w maksymalnie trzech tramwajach. Kolejne tramwaje będą odbierane przez wykonawcę do naprawy głównej, po odbiorze przez zamawiającego w pełni sprawnego tramwaju po naprawie głównej oraz podpisaniu przez obie strony bez zastrzeżeń protokołu bezusterkowego odbioru końcowego tramwaju po naprawie głównej, odrębnie dla każdego pojazdu – podsumowuje Anna Dobrowolska.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW przededniu wojny algorytmicznej
Następny artykułKs. Jasiński: Wilno to miejsce narodzin kultu Miłosierdzia Bożego