Zwężenie drogi pod wiaduktem zostało wprowadzone pod koniec listopada ubiegłego roku. Było związane z transportem przez Rzeszów największych elementów maszyny TBM – “Karpatki”, która wydrąży tunel w ciągu nowej drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe-Babica.
Elementy maszyny były tak potężnych rozmiarów, że aby transport mógł przejechać pod wiaduktem kolejowym trzeba było ściągnąć 36 cm asfaltu, a na niektórych odcinkach trasy demontowano oświetlenie czy znaki.
Jak poinformował Urząd Miasta Rzeszowa po zakończeniu transportu elementów maszyny TBM, firma odpowiedzialna za budowę odcinka S19 Rzeszów Południe – Babica na swój koszt odtworzyła podbudowę ulicy 9 Dywizji Piechoty i ułożyła pierwsze warstwy nawierzchni. Dzięki temu możliwe jest przywrócenie ruchu dwoma pasami.
Do wykonania pozostało jeszcze ułożenie ostatniej warstwy nawierzchni – ścieralnej. “To nastąpi prawdopodobnie w marcu” – podał urząd.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS