A A+ A++

Czy masz pojęcie, jak ważne są dane dla biznesu? Każdy dokument w firmie i każdy plik otwierany w firmowym komputerze zawiera dane iw większości są to dane nieustrukturyzowane bez zorganizowanej bazy. Ilość danych rośnie z każdą minutą w tym pędzącym świecie.

Przewiduje się, że do końca 2025 roku w firmach będzie znajdować się ponad 150 bilionów gigabajtów danych, a wszystkie te dane z pewnością będą musiały zostać uporządkowane, oczyszczone, a następnie przeanalizowane. I tu pojawia się rola Analityka Biznesowego. Dlatego wybierz analityk biznesowy kurs już teraz i nie odkładaj na później.

​​Przewodnik po wyborze najlepszego kursu analizy biznesowej

Co robi analityk biznesowy?

Główną funkcją analiza biznesowa w każdej organizacji jest kapitalizacja danych. Wykorzystując dane, organizacje mogą przygotować się na to, co ma nadejść w przyszłości (zagrożenia lub szanse), a następnie podjąć proaktywne działania w celu osiągnięcia celów organizacji.

Dla tego Analitycy biznesowi wykorzystują dane ilościowe i na ich podstawie identyfikują trendy, relacje między różnymi zmiennymi, przyszłe wydarzenia, a nawet zmiany zachowań grup klientów. Cenne spostrzeżenia prowadzą każdą organizację do sukcesu, a bez danych będzie to koszmar. Analitycy biznesowi zajmują się głównie działami IT (zespołami technologicznymi) firm, ale generowane przez nich cenne informacje mają bezpośredni i silny wpływ na wszystkich interesariuszy.

Niektóre z głównych obowiązków analityka biznesowego można wymienić w następujący sposób:

  • Identyfikacja problemów, które zakłócają cele organizacji biznesowej i wymyślanie lukratywnych rozwiązań
  • Uzyskiwanie rzetelnych informacji od klientów, klientów i innych interesariuszy oraz podejmowanie decyzji
  • Aktywna integracja z zespołem programistów w celu projektowania rozwiązań w celu rozwiązania problemów biznesowych
  • Dostarczanie informacji zwrotnych na temat aplikacji, aby były one zgodne z wymaganiami organizacji
  • Uczestnictwo w spotkaniach biznesowych z interesariuszami i podejmowanie terminowych decyzji dotyczących problemów, z którymi boryka się organizacja
  • Budowanie nowych modeli wspierających decyzje organizacji

Czy analitycy danych różnią się od analityków biznesowych?

Zadania analityków biznesowych są znacznie ważniejsze niż stanowiska analityków danych. Chociaż oba te stanowiska zajmują się danymi i pomagają organizacjom biznesowym w podejmowaniu decyzji opartych na danych, analitycy biznesowi są bardziej zaangażowani w podejmowanie decyzji strategicznych. Dają rekomendacje, gdy firma stoi w obliczu trudnej sytuacji, podczas gdy analitycy danych po prostu ściśle współpracują, zarządzając nimi i nadając im strukturę:

  • Analiza biznesowa to ścieżka kariery, która pozwala częściej stawiać czoła nowym wyzwaniom, ale buduje pewność siebie jako profesjonalisty.
  • Analitycy biznesowi w większości pracują niezależnie i odgrywają istotną rolę w rozwiązywaniu problemów organizacyjnych
  • BA również dobrze zarabiają w Wielkiej Brytanii i każdej części świata, a liczby mogą się różnić w zależności od firmy, w której zdecydujesz się pracować, a nawet lat doświadczenia.

​​Przewodnik po wyborze najlepszego kursu analizy biznesowej

Jak zacząć?

Najlepszym sposobem na rozpoczęcie kariery analityka biznesowego jest wzięcie udziału w kursie. Szkolenie Analityk biznesowy nie jest łatwym zadaniem, ponieważ jest tak wiele rzeczy, których jednostka powinna się nauczyć, jeśli chce być kompetentna. Jeśli weźmiesz udział w kursie, zwiększy to szanse na zatrudnienie i możesz śmiało domagać się wyższego wynagrodzenia, ponieważ pomaga to poprawić wiedzę i umiejętności.

Oto kilka aspektów, na których powinieneś się skupić wybierając kurs Business Analytics.

1. Aspekty osobiste

Zanim wybierzesz kurs Business Analytics, zdecyduj, czy jest on naprawdę potrzebny! Podejmuj tę inwestycję tylko wtedy, gdy masz silną chęć wspinania się po drabinie w dziedzinie analizy biznesowej. Oceń swoje kompetencje, pasje i umiejętności i sprawdź, czy są one zgodne z kursem Business Analytics, który zamierzasz odbyć.

Uwaga – tym, co napędza sukces, jest pasja! Jeśli nie jesteś pasjonatem tego, co robisz jako kariera, prawdopodobnie będziesz miał tego dość po pewnym czasie.

2. Aspekty logistyczne

Zanim wybierzesz kurs, pomyśl o potrzebach logistycznych, takich jak miejsce i czas. Obecnie dostępne są zarówno kursy stacjonarne, jak i online, ale jeśli wolisz elastyczne harmonogramy, mniej dojazdów i nowoczesne doświadczenie w nauce, kursy online są dla Ciebie najlepsze. Kursy online pomagają uzyskać dostęp do lekcji w dowolnym momencie z dowolnego miejsca na świecie, co pozwala również zaoszczędzić na kosztach podróży.

3. Aspekty budżetowe

Uczestnictwo w kursie analityki biznesowej to inwestycja, którą się podejmuje. Tak więc, zanim zdecydujesz się powiedzieć „tak” na konkretny koszt, dowiedz się wszystkiego o jego całkowitym koszcie. Sprawdź, czy możesz zapłacić tę kwotę w ratach i czy kurs wymaga oddzielnego uiszczania opłat egzaminacyjnych.

Jeśli jesteś już zatrudniony i chcesz po prostu poszerzyć swoją wiedzę, być może możesz zapytać swojego przełożonego, czy firma mogłaby Cię sponsorować. Niektóre firmy robią to, ponieważ wiedzą, że będzie to inwestycja w przyszłość.

Po ukończeniu kursu masz niezbędne umiejętności i wiedzę. Następnym krokiem byłoby uzyskanie certyfikatu analityka biznesowego, a następnie rozważenie programu studiów. Wszystkie te ulepszenia pomogą Ci zwiększyć szanse na zatrudnienie i stworzyć dobry popyt na Ciebie na tym konkurencyjnym rynku pracy.

Oto kolejna rzecz, którą możesz spróbować zrobić podczas kursu:

  • Poczytaj o świecie biznesu

Jeśli zamierzasz zostać analitykiem biznesowym, powinieneś mieć solidną wiedzę o świecie biznesu. Czytaj książki, czasopisma i artykuły naukowe i dowiedz się, co dzieje się w świecie korporacji. Może to pomóc w poprawie umiejętności logicznego i krytycznego myślenia.

  • Ćwicz Microsoft Excel

MS Excel to potężne narzędzie, jeśli chodzi o przetwarzanie informacji. Jego wykresy i raporty bardzo pomogą ci w pracy, więc lepiej zapoznaj się z tym narzędziem od teraz.

  • Mieć dobre umiejętności interpersonalne

Umiejętności interpersonalne, takie jak umiejętności negocjacyjne i umiejętności komunikacyjne, są niezwykle ważne dla analityka biznesowego. Jeśli masz dobre umiejętności prezentacji, będzie to również plusem.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGdzie podzielić się nadmiarowym jedzeniem? W Jadłodzielni!
Następny artykułMarzą o sportowych sukcesach. Nie mają kasy na starty